Vidrig middag

hej på er igen! (det här inlägget är lite försenat, meningen var att jag skulle lägga ut det för några timmar sedan...)

jag tror att det här är en av dom få gånger hitills som jag har lyckats blogga minst 2 gånger på en och samma dag O.O vilket betyder att jag blir bättre på att blogga oftare i min tråkiga vardag

här får ni en snabb bild på min enkla men vidrigt äckliga middag, det kanske ser gott ut men det blev inte som jag hade tänkt mig + att jag inte hade någon soya till



bara så ni vet så i vanliga fall älskar jag sushi, men den blandning jag gjorde idag var bara äcklig så jag åt inte upp allt, lite synd men, ja...

sen som jag lovade så ska ni få en bild på det jag bakade till lolita meetet igår

 det blev muffins med "topping"

här är receptet till lemonaden:

ingredienser

3 (4) citroner
2 (3) lime
1,5 dl socker
7,5 dl eller bara 1.5 dl vatten

Så här gör man:

1. koka upp 1,5 dl socker och 1,5 dl vatten i en kastrull tills vätskan blir klar och låt svalna.
2. pressa juice av 3 citroner och 2 lime. (tvätta en citron och en lime och skär i tunna skivor)
3. blanda alla ingredienser i en tillbringare.
(4. tillsätt is och vatten och rör om.)


(men eftersom jag bara hade en citron så tog jag och kokade 1,5 dl vatten och ca 1/2 dl socker, kokade det tills det bev "klart" och lät det svalna, sedan så pressade jag 1 citron och blandade det med is och vatten+socker blandningen i en liten tillbringare och sedan hällde jag lite från tillbringaren i glasen som jag hade lite is i och sedan hällde jag mer vatten i glaset, ungefär som när man blandar saft)

hoppas det smakar ^^

god natt

sukoshi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0