Veckans tips! nr 2

Här kommer veckans tips! (ska fixa en fin bild åt den så att det ser mer exlusivt ut, vet inte hur man stavar till det... >.< )

OCH VECKANS TIPS ÄR:

tvätta alltid bort sminket INNAN du går och lägger dig!
ett följande tips till det är att alltid även rengöra ansiktet efter att du tagit bort sminket och innan du går och lägger dig (bäst skulle vara om du tvättade ansiktet 1gång på morgonen och 1 gång på kvällen)

om du gör detta kommer du troligtvis få mindre finnar (som alla ogillar) och din hy kommer kännas lite fräschare!


Egna erfarenheter:
jag har faktiskt testat några gånger att gå och lägga mig utan att tvätta bort sminket, det var ett väldigt stort misstag (det var då jag använde make up stores foundation + ett annats märkes puder) kombinationen resulterade i att följande dag/morgon var jag jätte finnig mest i pannan men så gott som i hela ansiktet (alltså jag menar finnar som SYNS) och sedan efter en veckas smink borttagande och rengörande på kvällarna hade dom gått ner nästan helt....

så.. jag kan nästan lova er att det kommer funka (även om jag nu använder ett annat märke som foundtion/puder så får jag ändå lite finnar om jag sover utan att tvätta bort det, men de produkter jag använder nu låter huden andas lite lättare


här får ni även en bild som jag tyckte passade in som jag hittade lite random på google när jag letade efter en bild som skulle passa in, jag har ingen aning vem hon är eller någonting och jag bryr mig faktiskt inte riktigt heller...O.o



mer tips om aniktsrengöring kommer senare i någon av veckans tips!

hoppas tipset hjälper och att ni kanske slipper några finnar...

kram på er

sukoshi <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0